Karviná, Větrov: 1. kolo II. ligy LRU plavaná, skupina C

12.05.2009 00:00

Tak, a mám za sebou svoji závodnickou premiéru. V tomto krátkém spisku se pokusím popsat průběh z mého subjektivního pohledu, pojďme na to!

V pátek dopoledne se začínáme sbírat po Ostravě, což je vcelku nezáživná činnost. Jedeme všichni jednou dodávkou a tak je třeba u každého nastupujícího nejdříve vyložit už dříve naložené obaly s pruty, do auta dostat nejdříve bedny, ledničky, kýbly, pak tašky a nakonec zase ty pruty. Opakováno 5x za sebou to není žádná sranda. Nakonec je ale všech 6 lidí i s výbavou "naloděno". Vyrážíme směr Karviná v tomto složení: nechytající trenér František a 5 závodníků - Dalibor, Radim, dva Tomáši a Zdeněk. Po příjezdu na Větrov upouštíme od myšlenky v pátek trénovat, jen obhlídneme trénující konkurenci a jedeme se ubytovat. Bydlíme v budově MO ČRS Karviná u chovných rybníků Urbančík, kde máme pouze povoleno vyvážit sestavy.


Občerstvení a ladění prutů před ubytovnou.

Po neklidné noci vyrážíme v 7 hodin na závodní trať. Podle předchozí domluvy chytám v sobotu já, v neděli mě vystřídá Zdeněk. Na místě nejsme zdaleka první, všude kolem už je pěkný frmol, do kterého se také zapojujeme. Začínáme připravovat krmení, ke stánku Mila si jdeme nafasovat živou a dokoupit pár drobností. Kupodivu jsem velmi klidný, což u mne není v takových situacích právě zvykem. Později už jsou rozlosovány místa a my pomalu přenášíme svoje nádobíčko za své sektory.


Příprava základu krmení.

Přesně ve 12 hodin je signalizován začátek přípravy a já vstupuji do sektoru. Vždycky jsem si myslel, že dvě hodiny určené na přípravu jsou až nad hlavu, ale dnes jako přímému aktérovi mi to už tak nepřijde. Nicméně přípravu nakonec zvládám jen s drobnými problémy: zjišťuji, ze můj vezírek je příliš krátký a skoro nedosáhne do vody, což řeším vypůjčením vezírku od Zdenka, který nechytá a dál objevuji nalomený držák na misku pro lepené červy, což řeším položením misky přímo na břeh. Ta mi pak samozřejmě různě sjíždí po břehu mimo dosah z bedny, ale není to nic, co by nešlo zvládnout. Po kontrole krmení a živé lepím ještě červy a připravuji koule krmení a už netrpělivě čekám na signál pro zahájení krmení.

Symbolicky zakrmím i děličku, se kterou ale moc úspěchů neočekávám, což se nakonec na 100% potvrzuje. Chytám v podstatě celý závod s odhozy, s 16tigramovými Cralusso Darty, které nahazuji "co to dá". Už asi po 15 min od zahájení mám první rybu, je to sice jen drobný cejn, ale i ten se počítá. Protože je to úplně první ryba v sektoru, padá ze mě počáteční napětí a já se snažím chytat s co nejmenším počtem chyb. Občas se mi sice sestava při náhozu zamotá a také střelba prakem není úplně dokonalá, ale když to porovnávám se sousedy, tak musím neskromně prohlásit, že jsem na tom o něco lépe. A pak už začnou záběry od středně velkých cejnů, které nejsou sice příliš časté, ale zato pravidelné. Spoustu záběrů nezaseknu, na což mě kolegiálně upozorňuje i trenér sousedního závodníka a doporučuje mi změnu háčku. Když ho poslechnu, tak se situace zlepší a cejni končí ve vezírku. Tři hodiny závodu utečou jako nic a sirénou je odhoukán konec závodu. Končím s pocitem, že jsem ze sebe vydal všechno, ale, že ve vezírku toho moc nemám. Pomalu skládám pruty a čekám na příchod rozhodčích a vážení ryb.

Naštěstí to první den byla bída ve všech sektorech a tak mých 5 cejnů o celk. váze 1685 g je velmi slušný výsledek. Trochu zmatený se ani nesnažím sledovat vážení u soupeřů a dál balím načiní. Teprve při návratu celé rozhodcovské svity se dozvídám, že jsem v sektoru skončil jako druhý, což je pro mne obrovský úspěch a moje radost je obrovská. Ostatní kluci z týmu "udělali" pořadí 3, 4 a 10, takže překvapeně zjišťuji, že jsem se umístil nejlépe. Postupně balíme věci, skládáme je do auta a když odjíždíme z trati, je už půl osmé večer. Jsem unavený, hladový a bolí mě záda, ale přesto jsem nadšený.

Večer se ještě rozvíjí debata, zda nezměnit původní plán, kdy jsem neměl v neděli už chytat a vystřídat raději Dalibora, který skončil v sektoru jako desátý. V podstatě všichni chtějí, ať chytám i den druhý, ale já to od začátku odmítám a trvám na dodržení původní domluvy. A tak se také stane. V neděli vyjíždíme už kolem půl šesté na trať a opět začíná kolotoč přípravy krmení, tahání náčiní na sektor, přípravy a konečně i zahájení závodu. Oproti prvému dni se chytá mnohem více ryb, začínají se vytahovat i velcí bronzově zbarvení cejni s délkou kolem 50 cm. Klukům se velmi daří, jen Zdeněk, který nemá s odhozem příliš zkušeností, na ostatní hodně ztrácí. Což se nakonec projeví i na výsledku, a tak v druhém dni dosahujeme v sektorech umístění na 2. (Tomáš K.), 3. (Radim), 4. (Dalibor) a 12. (Zdeněk) místě. Netrpělivě očekáváme vyhlášení výsledků a pak už se dozvídáme, že jsme celkově skončili na 4. místě. Což je velmi pěkný výsledek, nicméně zamrzí, že nechybělo mnoho a mohli jsme se ocitnout i na pohárovém místě. Před námi končí týmy Karviné, Třebíče a Loštic.

Tak a je po závodech! Naštěstí ale nic nekončí a my se už těšíme na 2. kolo, které se koná na řece Moravě ve Veselí nad Moravou, v termínu 5. a 6.6.2009. Díky za pozornost a příště zase nashledanou!

Tomáš Mihula

 

Zpět
TOPlist