Objednávka Raven Fishing

18.01.2009 00:00

Obchod "Raven Fishing" je velký rybářský market. Prodává jednak navijáky a pruty zavedených firem jako např. "Shimano" (mezi námi ceny u těchto věcí nemá nijak oslnivé)  a dále prodává velmi široký sortiment zboží od firem "X2" a "JVS", případně dalších. Původ výrobků bude asi někde na dálném východě, ale to je dnes už standard.
V nabídce Ravenu lze nalézt položky, které jinde v obchodech prostě nemají, nebo naopak mají, ale za mnohem vyšší cenu, někdy i o 100% a více. Ale má to háček, některé zboží není bohužel vyrobeno v očekávané a obvyklé kvalitě. Je proto třeba velmi rozvažovat, co objednat a koupit. Nejlepší řešení je prohlédnutí zboží přímo v prodejně, ale ne každý kvůli tomu bude do Brna cestovat. A při internetovém nákupu nezbývá nic jiného, než získat informace od rybářů, kteří už dříve objednávali, nebo to prostě risknout.

Osobně jsem učinil objednávku asi 2 nebo 3 týdny před vánoci 2008. Na základě referencí kolegů jsem si objednal ochranné tubusy, síta na prosévání krmení a kalíškovací topset. "Naslepo" jsem dál objednal sadu kalíšků a teleskopickou nohu k bedně.
Trochu mě zklamalo, že zboží mi nedošlo do vánoc. Je třeba ale říct, že na webových stránkách Ravenu byla zveřejněna omluva a vysvětlení tohoto zpoždění. A já to beru, internetový obchod byl spuštěn v době před vánoci a asi se nepočítalo a množstvím objednávek. Dál mě trochu zmátlo označení objednávky v mém profilu na webu Ravenu, když hned po uzavření objednávky se u ní objevil status "Objednávka je proplacena". Já ale měl objednáno na dobírku, takže jsem nic neplatil. Po cca třech týdnech se status změnil na "Objednávka byla vyskladněna" a já očekával pošťáka.
Ten dorazil a nastal drobný problém. Měl jsem zaplatit částku o asi 300,- Kč nižší, než bylo uvedeno v mé původní objednávce. Balík jsem tedy nepřevzal, nechal ho uložit na poštu a telefonicky kontaktoval Raven. Po několika pokusech mi nakonec kdosi sluchátko zvedl, nechal si vysvětit celou věc a pak mi odpověděl, že mi předá kolegu. Popsal jsem celou věc znovu a dostalo se mi vysvětlení, že jedna položka mé objednávky nebyla skladem, proto ta nižší cena. Až zboží naskladní, zašlou mi ho automaticky, bez úhrady poštovného. Přesto ve faktuře, přiložené v balíku, je cena původní, jako by objednávka byla kompletní, to samé i na stránkách Ravenu. A tohle je zbytečně zmateční a trochu i nepořádek.

K samotnému zboží nemám vážné připomínky, až na jednu vyjímku. Teleskopiská noha má krátkou vnitřní trubku, i opracování, které je schováno "uvnitř" nohy, je provedeno jako by někdo narychlo trubku opiloval v garáži. Vyřeším to sice vlastní výměnou za trubku delší, ale mohlo to tak být už i přímo z obchodu. Navíc mi vadilo, že u nohy nebyl na webu uveden její rozměr ani délkový, ani rozměr vnějšího čtyřhranu. Přitom jsem se na přesné rozměry ptal i cestou e-mailu, který mi ale nebyl zodpovězen. Více o popisu zboží najdete u fotografií zveřejněných níže.

Na závěr moje resumé, které už v článku bylo naznačeno: Z Ravenu objednávejte, ale pokuste si ke každé položce získat informace od rybářů, kteří již věc mají, můžete se tak vyhnout rozčarování.

Doplnění 19. 1. 2009: Článeček jsem publikoval v neděli 18., hned následující den v pondělí mi byly doručeny zbývající položky, které předtím nebyly skladem. Opravdu bez poštovného, jen za cenu samotného zboží. Takže slib byl dodržen a já Ravena spíše chválím než zatracuji ...

Zpět

TOPlist