Exage - neExage, sleva - nesleva ...

11.01.2009 00:00

Ve čtvrtek mi volal kamarád, jestli vím o tom, že se "u nás" likviduje rybářská prodejna, a jsou tam údajně veliké slevy. Chvíli mě to nechalo chladným, ale protože stejně potřebuji nějaký naviják na odhoz, do obchodu jsem zajel.
Nutno říct, že regály už vypadaly notně probrané, Stradicy a SuperGTMka už byly samozřejmě pryč. Nakonec můj zrak spočinul na navijáku s cedulkou Exage 3000 MRA. Matchové cívky, bojovka, převod 6,2:1. Na cenovce 1.690,- Kč, zeptal jsem se tedy prodavače na tu ukrutánskou slevu. Ten mi řekl, že za 1.400,- je naviják můj. Pořád jsem váhal, na jednu stranu jsem naviják nechtěl, ale zase i tak trochu chtěl ... Nakonec tedy bohužel zvítězil konzumní rozum a já si Exage koupil. U pokladny jsem nakonec zaplatil ještě o padesátku navíc, protože prodavač slevu špatně spočítal. Plný rozpaků jsem z prodejny odjel domů.

Doma vedly mé první kroky k počítači, kde jsem dal vyhledat můj právě nabytý kousek a zjišťuji, že se dá koupit na internetu i za 1.260,- Kč. Nadávám tedy na moji slevu-neslevu a zlobím se sám na sebe, že jsem zaplatil za něco, co vlastně ani nechci. Přitom mi ale padnou oči na obrázek, zveřejněný u položky v e-obchodě a já vidím, že něco je špatně. Podle internetové fotografie vypadá Exage 3000 MRA takto, ale já mám v ruce něco úplně jiného!

Začínám si tedy prohlížet můj naviják pořádně a ve světle. Ano na cívkách je skutečně nápis Exage 3000 MRA, ale to je z tohoto modelu asi tak všechno. Na zadní nožce navijáku konečně přečtu nápis "Super 2500" a na boku pod kličkou zase "Gear Ratio 5:1". Neodpovídá ani barva a další detaily Shimana. Chvíli hledám na netu a konečně jsem doma. Přede mnou na stole leží model Shimano Super 2500 GT RA, doporučovaný pro přívlač, proto ten nízký převodový poměr, který hned prakticky ověřuji. Z modelu Exage jsou opravdu jen cívky, které ve velikosti 3000 přesně pasují i na Super 2500.

Druhý den ráno stojím opět v obchodě a vše se snažím vysvětlit prodavači. Ten naštěstí rychle pochopí a utěšuje mě tím, že Super 2500 se prodává ještě o pětistovku dráž, a že mám tedy být vlastně rád. Dál dodává, že takto zabalený naviják už musel dodat Gammarus. Nakonec se domlouváme na vrácení peněz a já si kupuji jen 6 balíčků závodních torpil Triana, na které dostávám 30% z ceny dolů. Doma si v internetovém obchodě objednávám naviják Mitchell Super Match 4000, snad přijde skutečně požadovaný model ...

Zpět

Najdi 10 rozdílů (Super 2500 GT RA versus Exage 3000 MRA)

/album/fotogalerie-exage-neexage-sleva-nesleva/shimano-super-gt-ra-jpg/ Shimano Super 2500 GT RA. Cena 10.1.2009: 2.190,- Kč. /album/fotogalerie-exage-neexage-sleva-nesleva/exage-3000mra-jpg/ Shimano Exage 3000 MRA. Cena 10.1.2009: 1.260,- Kč.

TOPlist