Veselí nad Moravou: 2. kolo II. ligy LRU plavaná, skupina C

10.06.2009 00:00

Článek níže pochází z pera týmového kolegy Radima Vytřase, s jehož souhlasem ho zvěřejňuji i na mých stránkách. Děkuji Radime.

2. kolo 2. ligy skupiny C se uskutečnilo na závodním úseku řeky Moravy ve Veselí nad Moravou. Mnozí ze závodníků se na ligu moc netěšili, protože měli v živé paměti předešlé zkušenosti z lovu na této trati, kdy se zde před dvěmi lety také pořádala liga. V té době to bylo s braním ryb velice slabé a v převážné většině závodníci chytali drobné oukleje a nebo velké bojovné sumce, kteří se ovšem vyskytovali jen v pár sektorech z celé tratě.
Díky těmto zkušenostem a z informací, které se k nám dostaly od jiných družstev, které na závodním úseku trénovaly již týden předem jsme usoudili, že závod bude probíhat v podobném ražení. S hochy z týmu jsme se snažili sestavit vhodnou taktiku lovu, přípravu náčiní, montáží, nástrah a vhodného krmení. Tréninky se skládaly hlavně z pilování techniky lovu ouklejí a sbírání hnojních žížal.

Pátek 5.5.2009
S velkým vůdcem Františkem a ostatními jsme domluvili na odjezd z Ostravy na cca 10 hod s tím, že se po cestě stavíme do Buchlovic navštívit Františkova kamaráda, se kterým se už neviděl pěknou řádku let. Po nekonečné cestě jsme dojeli do Buchlovic a pak i do Veselí nad Moravou. Ještě před příjezdem na závodní úsek jsme se dohodli, že se zajedeme nejdříve ubytovat a potom až bude následovat trénink. Bohužel jsme si nešťastně vybrali místo ubytování. Penzion Eva nejspíš nebyl penzion, ale ubytovna pro ty, co se do ČR vydali za prací z blízkého východu. Tomu odpovídalo i vnitřní vybavení penzionu a celková čistota prostor ubytovny. Nicméně jsme byli nuceni vydržet v těchto podmínkách po zbytek víkendu, protože už se nám nechtělo hledat něco lepšího.

Po příjezdu na závodní trať jsme vybalili věci, namíchali krmení, navázali udice, naměřili hloubku na děličku, zakrmili, nahodili a světe div se, nic nebralo. Asi po půl hodině zabodoval jako první Mihy s malou parmou kolem 25 cm, kterou chytil na proplavání s kuláčkem splávkem a pak už vše šlo jak po másle. Všichni jsme začali pravidelně tahat malé podoustve a skaláky do 20 cm. Asi po hodině chytání, kdy měl už každý kolem pěti ryb jsem jako první zapřáhl velkou rybu, která se po chvíli ocitla v podběráku. Byl to krásný zlatý cejn něco málo přes kilo. Dalibor hned okoukal sestavu a způsob vedení udice a za chvíli už cejna zdolával také. Ke konci tréninku se mi ještě podařilo vytáhnout krásného kapříka, který byl stejně vysoký jak dlouhý. Na zbytku trati se podle všeho moc nechytalo a proto jsme od vody odcházeli s dobrým pocitem a hlavně s vědomím, že těžká ryba ze dna chytnout půjde.

Sobota 6.5.2009
Sobotní ráno bylo poněkud pochmurné a vypadalo to, že z mraků každou chvíli něco spadne. Po příjezdu na závodní úsek jsme namíchali krmení, rozdělili živou a hned po vylosování jsme se vypravili do svých sektorů. Mi kouč František vylosoval sektor D1, což nebylo daleko od místa, kde jsem v pátek trénoval. Řeka tekla stejně jako předchozí den a proto i taktika zůstala stejná. Nachystal jsem si čtyři topsety. Jeden top s 6 g kuláčkem a tři topy s Cralusso Shark ve velikostech 6, 10 a 12 gramů. Pro jistotu jsem si ještě nachystal tři ouklejové biče a boloňku.
Na začátek závodu jsem na děličku nakrmil 12 základových koulí a na odhoz jsem si nastřílel prakem 10 jednoruček do vzdálenosti cca 25 metrů. Od začátku závodu jsem chytal na děličku s kuláčkem a zhruba na každé třetí proplavání jsem vytáhl malého skaláka. Po první hodině závodu jsem měl ve vezírku asi 6 malých skaláčků a po očku jsem sledoval soupeře po mé pravici na D2 (Martina Husáka), který tahal už třetího velkého cejna.
Vyměnil jsem proto top s kuláčkem za top s 10 g lízátkem a na druhé zabrždění udice jsem měl záběr. Zaseknutá ryba byla ovšem trochu větší, rozjela se proti proudu, vytáhla asi 8 m amortizéru a poté se utrhla. Rychle jsem navázal nový návazec, napíchl nástrahu a už jsme čekal na další záběr. Ten přišel po chvíli a po krátkém energickém boji podebírám pěkného sumce kolem 2 kg. Z ničeho nic se ovšem zvedl silný vítr a záběry už nešly tak dobře vidět, navíc má předpotopní dělička s větrem moc dobře nevychází, proto jsem děličku sroloval a vytáhl jsem ouklejový bič. Chytil jsem sotva 15 ouklejí a už zazněl poslední signál oznamující konec závodu.
V mém sektoru D zvládl perfektně závod Richard Sigmund, jehož úlovek vážil 10 290 gramů a to byla jasná jednička. Já s celkovou váhou 2080 gramů jsem skončil v sektoru na 4. místě. Nejlépe z našeho týmu zachytal Tomáš Kyselovský, který v sektoru A vybojoval jedničku. Dalasovi se na v sektoru B už tolik nedařilo, protože měl na prutu příliš velké ryby, které se nedaly zdolat, a proto také skončil 11., Mihy se v sektoru C umístil na 9. místě.

Neděle 7.5.2009
Stejně jako v sobotu jsme vše ráno připravili. Jiné bylo jen to, že Dalibora kvůli špatnému výsledku střídal Zdenda. Pro dnešek mi Franta vylosoval místo C12 což bylo hned vedle mého včerejšího. Od rána po hladině plavala tráva a klacky což dost znepříjemňovalo lov. Všechny věci jsem si nachystal tak jako včera jen 6 g lízátko jsem vyměnil za 20 g lízátko. Závod jsem začal tak jako včera, opět lov na proplavání a malí skaláci. To mě bavilo jen do té doby, než vedle mne na C11 vytáhl Richard Sigmund velkého cejna. Hned jsem vzal do ruky top s nejtěžším lízátkem, napíchl jsem pár hnojek a už bylo nahozeno. Přikrmil jsem a najednou se začala anténka lízátka pomalu potápět, chvíli jsem počkal, protože vzhledem k velikosti háčku jsem měl napíchnuto dost žížal, následoval zásek, úspěšné zdolání a cejn skončil ve vezíru. Tímto způsobem jsem zdolal ještě cejny dva. Pak ale najely opravdu velké ryby, a ze dvou úspěšných záseků jsem ani jednu nevytáhl.

Závod utekl jako voda, najednou tu byl poslední signál a následovalo vážení. Moje celková váha něco málo přes čtyři kila stačila na 4. místo v sektoru. V céčku výborně zachytal Martin Valda a odcházel s jedničkou. Z našeho družstva byl opět nejlepší ToKy, který vychytal krásnou trojku. Na áčku se Mihymu moc nedařilo a vyválčil 9,5. Zato Zdenda překvapil a v sektoru D skončil čtvrtý.

Celkově jsme jako tým skončili na 7. místě a na medailovou příčku nám chybělo 3,5 bodu. První skončilo družstvo Milo Loštice  s 36 body. Na druhém místě se umístilo družstvo MO ČRS Uherské Hradiště s 39 body a třetí místo obsadilo družstvo Awa–Shima MO MRS Třebíč s 43 body.

Letošní závod ve Veselí probíhal úplně jinak něž před dvěma roky. Ve větším množství se totiž chytala těžká ryba dna a téměř každý si také aspoň jednu velkou rybu v průběhu tří dnů vytáhl. Doufám, že se závodníci budou v budoucnu na další závod ve Veselí nad Moravou těšit, neboť se tento úsek řeky Moravy ukázal v úplně jiném (lepším) světle než kdysi.

Radim Vytřas

Zpět
TOPlist