Plavačkové háčky - věčné dilema?

04.02.2009 14:23

Moje současné dny probíhají ve znamení příprav na nadcházející závodní sezónu. Spoustu věcí musím doplnit a další spoustu zase vyměnit. Teď mluvím především o bižuterii - háčcích, vlascích a splávcích.

Dnes chci napsat něco o háčcích. Za ty roky chytání jsem vyzkoušel mnoho značek a modelů, musím ale říct, že ne vždy jsem byl spokojen.
Vzpomínám si na dobu někdy před 10ti lety, kdy jsem si v časopisu přečetl velikou chválu na háčky VMC Vanadium. A protože v "mém" obchodě je tenkrát měli, koupil jsem je, a to i přesto, že na tehdejší dobu byly za poměrně vysokou cenu. Bohužel hned při prvním lovu přišlo obrovské rozčarování. I kapři kolem 40 cm háčky deformovali a málem docházelo k jejich úplnému narovnání. Asi špatná šarže, ale VMCčka jsem pak už raději nikdy nekoupil ani nepoužil.

Ale pojďme k současnosti. Za poslední 2 roky navazuji nejčastěji háčky značek Maver Catana, Triana Takara, Trabucco a Maruto. Nejvíce věřím Catanám, v poslední době je ale trochu problém se sháněním a když už se někde koupit dají, tak prodejce je má předražené.
Rád mám Maruto, které se mi líbí vzhledem i cenou, bohužel mají jeden problém - snadno se otupují. Stačí sledovat při použití nového háčku, jak snadno se na něj napichují červi. Pak stačí chvíle chytání, pár ulovených ryb a najednou už červi na háček tak snadno nejdou a přibývá záběrů, které se nepodaří zaseknout. Škoda, jinak bych měl Maruto za "jedničku", nikdy se mi nestalo, že by u této značky došlo k tvarové deformaci háčku.

Letošní sezóna je ale pro mě závodní a tak je třeba pilovat detaily. Snažil jsem se získat z různých zdrojů reference, ptal jsem se známých a chtěl prostě zjistit, co by bylo nejlepší a spolehlivou náhradou za Catany, jejichž nedostupnost už byla zmíněna. A zjistil jsem, že nejčastěji skloňovanou značkou a modelem je Colmic Nuclear BS5000. Takže dám na všechny tyto rady a doporučení a Colmic si objednám. Doufám, že nebudu litovat ...

Zpět

TOPlist